Kampania miała pokazać uczniom i studentom, że nauka i rozwijanie zainteresowań wpływają na rozwój osobisty i przyszłą karierę zawodową.

Przewiduje się, że do roku 2020 Unia Europejska będzie potrzebować około miliona innowacyjnych naukowców. Aby ich wykształcić należy przekonać do nauki opinię publiczną. Nauka wydaje się jednak wciąż nudna. Takie przekonanie jest szczególnie obecne wśród młodego pokolenia. Celem kampanii była zmiana tego stereotypu.

Grupą docelową kampanii była młodzież w wieku 16+ oraz rodzice, naukowcy i uczelnie wyższe. Kampania trwała miesiąc. Kampania display została zrealizowana na popularnych serwisach społecznościowych (m.in. Kwejk.pl, Wiedzabezuzyteczna.pl) oraz w serwisach opiniotwórczych (np. antyweb.pl, spidersweb.pl), aby dotrzeć do grupy docelowej w ich naturalnym środowisku. Istotnym elementem kampanii była także promocja filmów wspierających akcję – w serwisach Facebook i YouTube.

Rezultaty

  • 11 ambasadorów kampanii uczestniczących w filmach promujących akcję
  • 182 327 991 wyświetleń kreacji reklamowych w kampanii
  • >70 000 obejrzeń filmów promowanych w ramach kampanii
  • >8 000 000 osób z grupy docelowej w zasięgu kampanii

Data
2014

Klient
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego